29.5.10

brainstorm

när jag ska skriva melodier till
vandringens blick framåt
behöver jag aldrig koncentrera mig
på en speciell idé
för det är alltid vilda vindar
härskandes i mitt huvud
finns ingen herre på täppan
alla får vara med
bara de kan klättra upp

jag behöver aldrig koncentrera mig
alltid något som intresserar med
erbjudande som är billigare än
att inrikta sig på att tänka
jag har alltid mer än en sak
som snurrar
och allt utgår från samma kärna
knyt upp min fluga
töj ut den
så blir den en slips
jag går dock mer än gärna utan
känns bäst om jag kan vara fri
göra vad jag vill
inte gå på en linje
använda mer än ett finger
minst två
för gott och ont
stor och liten
ytlig och djup
svart och vit tangent
befinner mig i mitten
nere på jorden för tillfället
men i mitt huvud
är det alltid en storm
löven är vantar
jag har olika för varje gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar