31.5.10

motsatser står rygg mot rygg, kan vara svårt att skilja på

de säger att jag är en perfektionist
trots att jag skrattar åt dåliga resultat
jag skrattar åt dem då det var
vad jag förväntade mig
känns som jag fick reda på det
när jag gick därifrån

de säger att jag är en perfektionist
trots att jag inte bryr mig om
hur jag ser ut, vilka kläder jag bär
jag är född med mitt utseende
huvudsaken är att jag syns
och att de ser mig som jag är

de säger att jag är en perfektionist
och det är ju detaljerna som
förlänger livsländen
framhäver styrkor och svagheter
visar personer bakom skyltar
låter de prata
välja egna ord, istället för de
som är skrivna i pannan

de säger att jag är en perfektionist
men de har helt fel
de säger att jag är en perfektionist
och det skulle jag vara
om något skulle kunna vara perfekt
i konstens värld
jag anser att det inte finns
därför kämpar jag åt
motsatt håll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar