30.5.10

skruva loss mitt huvud, för all del

en människa kan inte
jämföras med pengar
det är vi som gör dem
och inte de som gör oss


en människa bör få
göra vad den vill
så länge det inte stör andra
-
då kan de klaga

det finns så mycket hat
simmandes fram i luften
greppar runt halsen
men jag behöver inte andas
för att kunna skratta
det är ett skämt
livet är inte vidare känt
utanför dess murar
vad som händer där
stannar där
så jag kan inte förstå hur ni
kan vara så allvarliga
hur ni kan älska papper
framför levande personer
mordhotar om jag skojar
att jag ska riva det i bitar
det är på grund av er jag kramar träd
vill inte att min själ aktionernas ut
bli skickad till en ägare
jag vill bestämma över mig själv
som trädet är tänkt att kunna göra
men ni lägger en tråd framför rötterna
så den snubblar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar