29.5.10

to love sandals / walk among people all alone

jag har svårt att lova något
jag kan inte spå
hur kan jag veta när något är färdigt
jag vågar inte ens tro
varför ska jag bry mig om
meteorologens rapporter
när jag går på strandpromenaden nu
och inte senare eller om tre dagar
varför ska jag planera
planet ska fungera hur som
det är när man flyger över landskapen
som man ser vad som ser bra och
mindre bra ut
det kan ändras snabbt
smälta in, gömma sig i grottor som
fortsätter att sprida viruset
när ögon är riktande åt annat håll
så varför planera
varför lova något
när jag kan vara borta i morgon

jag har svårt att ge någon lov
att lägga sig i det som har mitt namn på
jag är egoistisk när det kommer
till mig själv och min egna karriär
har svårt att ta emot hjälp
från vem som helst
det är mitt jobb att klara mig genom
alla möjliga situationer
behöver inte be
för att ett mirakel ska ske
det handlar inte om den rätta tekniken
de bäst valda orden
för det härskar ingen gud i mitt hus
det är bara jag och jag är stark nog att
bära alla världens biblar
samtidigt som jag går på vägar som brinner
jag har svårt att ge någon lov
jag har svårt att ta emot hjälp
men det betyder inte att jag inte hjälper andra
om någon ser vilsen ut går jag mot henne
sträcker fram min hand
frågar om hon behöver vägledning hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar