7.5.10

blindtext

snälla, snälla
upprepa inte det ni
en gång sagt
betydelsen tynar bort
och det blir bara
ord från maskiner kvar
som inte går att stänga av
varnar med stötar som kan
leda till explosion
ingen vågar gå nära
ingen vågar gå och säga till
inte ens ta tiden att göra
en skylt till
fredlig demonstration

visst, jag själv
stammar innan jag
kommer fram
men det är långt ifrån
samma sak
tar ingen omtagning
allt händer nu
fingeravtrycken förmedlar ljudet
till högtalarna som är
runtomkring
överallt för alla
små fack med album
ta en och placera en stämpel
placera ditt finger på en särskild nerv
kort eller lång väg att gå
färre eller fler att träffa på
mindre eller större chans att bli tagen av polis
en sådan är jag
går alltid på gränsen och balanserar
går alltid på smala nerver som tillslut slutar att leda
finns alltid någon som hämtar upp mig när jag
åter igen börjar att lifta
ingen fara
jag kan hantera
okända bättre än
utnötta vanor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar