9.5.10

stroke, pest och bokbindning

beroende
inte längre road
ögonen stirrar
rakt fram
öronen hör inte
när de ropar
mitt namn

sitter i trans
tills allt är slut
för denna gång
varför ska jag alltid
rota fram något som jag
ångrar så djupt

beroende
blir rånad
för svag för att
stå emot
smutsiga händer
i håret
hårståna vissnar
medan plundrarna tar
alla pengar
allt grönt gräs
som min kropp bär

sitter i trans
tills allt är slut
för denna gång
efteråt ångrar allt
skulle tänkt längre
kan jag någonsin lita på
mig själv och mina löften

beroende
har ingen kraft att ro ifrån
tillhör ingen religion
kan inte be till någon
har ansvar för mig själv
väx upp
riskera livet för det du vill
inte för det du inte står för
beroende
att jag råkade göra det igen
rimmar inte hos mig
morgonen efter hittar jag
döda råttor under min säng

sitter som förstenad
på min sängkant
vad har jag gjort
vad ska jag göra
förvirrad och alldeles stenad
tungt huvud värker av
brännbolls kast i sömnen
jag är bränd och
brinner än
jag är rädd att jag aldrig
lärde mig
att vinna mitt inre folk
och deras röst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar