21.4.11

riv ned-gå vid

du
vill att jag ska gå över gränser, men
hur kan jag lita på att mitt hjärta håller om
jag brister ditt i syfte att göra öppningen större?
du är som en spegel för mitt inre,
en abstrakt expressionistisk målning med djup;
innan var mitt hjärta som en deg, men ditt
var kakformen som berättade att
man

skulle
ta del av de små ögonblicken för
att få ut det mesta av livet, dela på gren,
dela med sig, få två facklor, göra vikten jämn så
en balans ske och de små stigarna
bli som breda motorvägar, men utan asfalten -
för om det är asfalt är det ett tecken på
att det inte är tillräckligt utdraget
och
att det finns något mer,
kanske ska göra som du vill,
gå dit, där det finns ljus, skriva i sprickorna istället
för i sand och de inristade
bokstäverna i gravsten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar