9.6.11

all°

de säger att han tar sig själv på för
stort allvar, när han inte spelar med

de säger att han tar sig själv på för
stort allvar, när han säger att det är allt annat än väl

de säger att han tar sig själv på för
stort allvar, när han inte står rakryggad, leende, i led

de säger att han tar sig själv på för
stort allvar, när han bara sitter där

de säger att han tar sig själv på för
stort allvar, men i själva
verket bryr han sig inte om han är
levande eller död, fast

det är inte där allvaret ligger, för

det kan de inte få in, utan
att han inte är normal - gör sig till
istället, slänger energi
på något han inte behöver "få fött"

2 kommentarer:

  1. Uppbyggnaden, historien, jag tycker om det. Väldigt mycket. Rad tre och fyra, fastnade jag mest för. Om de rörde mest kanske.

    sv: Förlåt, för att jag inte svarade på dina frågor. Försvann liksom ett tag. Har du sommarlov nu? Hur gick det med novellen som skulle lämnas in? Började du på ännu en till eller skrev du klar någon av de fem du påbörjat?

    Tack, de orden värmer så mycket.
    "Kristallklar". Jag tycker om ordet. Det får bli mitt ord denna vecka då, även om veckan snart är slut.
    Har du något "favorit"ord? Jag har några stycken. "Itu", det har en speciell ton i sig, det låter som ett halvt ord och kanske är det just det som är meningen.

    SvaraRadera
  2. Mycket fina rena klara texter här! Glad ja hitta hit!

    SvaraRadera