6.6.11

sic-

efter en tid av vad jag trodde (och tror) var
början på en sjukdom
slog jag en signal till närmsta vårdcentral,
vilket annars är
ovanligt gjort av mig,
men detta hade
tagit ett tag och jag kände att det var dags
att få det överstökat
innan det skulle hunnit bli en del av mig

gick dit en vecka eller två efter bytta ord i en telefon,
långtifrån redan då,
en läkare tog in mig i sitt svettluktande kontor

sade att det inte var

något fel på mig, men nu känner jag symptom och jag
tänker att han borde
ha tagit ett jäkla blodprov när han ändå höll på

det är tråkigt att fördomar stämmer ibland
man tycker att de
borde vara lite noggranna,
men när det väl är
något sätter de in siktet på
värsta tänkbara
och missar allt på vägen och säger därefter:

"nej, jag tror du misstog dig
för jag kan inget se som verkar fel
du behöver inte oroa dig något mer"
men det är precis vad jag gör för
hur ska jag kunna lita på en

läkare som inte kan sköta sin hygien?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar