13.6.11

tittar ner på sina skor istället för att ta sig upp

nya mediciner för att bota sjukdom utvecklas,
men sjuka är fattiga och har inte råd att bli friska
operationer sker, men det verkar endast göras på
dem som endast, i deras tycke,
vill bli snygga,
har egot som krävs för att vara dumma i huvudet,
men samtidigt kunna slå sig upp och bli kända för
ingenting, eller just det; prata skit och visas på bild
stressar för att
få allt överstökat, hinna med
allt som man vill göra, men när allt är borta är man
utbränd och tom; allt handlar om "the survival of
the fittest" och då i den nya svengelska ugåvan;
fittest som vältränad i samhället -
ytliga små barn, hjärntvättade
den fittigaste överlever -
mänskligheten är
ett vrak

1 kommentar:

  1. Sv: Jag håller med dig om konstigheten att tävla i konst. Tycker inte om att det alltid måste finnas förlorare för att vinnare ska finnas. Samtidigt avundas jag en del av dem som vinner, och tycker ändå på något sätt att de ska få finnas. Jag har ju liksom själv tävlat på sätt och vis. Skickat in noveller och dikter, blivit onämnd förlorare och nämnd "vinnare". I både skrivande och teater.

    De kurserna låter väldigt roliga och intressanta. Jag gick en skrivarkurs förra sommaren på en folkhögskolan (men en vecka bara) och då fick vi testa på att skriva olika typer av texter.
    Dialoger och manus är intressanta tycker jag, dock ingenting jag är bra på eller lyckats med då jag försökt. Jag tycker du ska testa, allt du vill. Ta ett år på folkhögskola och sen universitet eller tvärt om eller någonting helt annat du kommer på senare.

    Det låter som fina sommarplaner :) Jag målar lite jag med, och har mer tid nu. Fast bara väldigt väldigt amatörmässigt. Men det är skönt, lugnande.

    Tack snälla du!!

    Dina ordlekar är underbara liksom att du kan få med så himla mycket i dina texter, förmedla.

    SvaraRadera