15.12.10

att falla mjukt (bortom tiden - spiraltrappa ned/fjäder)

är bara i vardagsrummet
under helger,
ser aldrig på teve, umgås
med familjen
"för en gångs skull"
kanske är vad de tänker

är bara i vardagsrummet
under helger
endast då jag kan slappna
av på riktigt
inget i bakhuvudet
kan luta mig bak - självmant,

inte av tyngd - njuta av nuet
som blir taket, glaset
som skiljer mig från klockan
behöver inte följa någon
tid, äta efter någon kostcirkel -
det är som att lämna
över sig, gå in i en orkan
starta en ond cirkel
med vetskapen
att det inte
är bra

3 kommentarer:

  1. SV: hm...ja, kanske.. du verkar vara en sådan här "tänkare" som person! stämmer det? :)

    SvaraRadera
  2. SV: hm..asså jag gillar dig! hahah =) jag gillar "djup" i alla fall :) och jag hoppas att du får reda på vem du är..kan ju vara ganska skönt!

    SvaraRadera
  3. sv: ja, jag tror det kan ligga sanning i det. det där med ordlöshet som en possitivitet till avv skapare berört åskådar, på något sätt. du berör mig med många av dina ord i alla fall. både i dina texter, och de i kommentarerna.

    kan nog känns igen mig lite, i detta. tycker om rubriken med.

    SvaraRadera