27.12.10

synen är klar genom ett nålsöga

allt jag gillar är en nål i en höstack
i min vardag, en sladd till en förstärkare -
jag är elgitarren som inte kan få ut
några rena toner, fokuserar alltid på fel
saker, trycker på fel knappar, mitt
utseende ser ut som en varningsskylt ute
på landsbygden, varnar för vildsvin,
kan klanta till det, dra med andra ner i
skiten, ta ifrån den värdefulla tiden -
sekunderna är deras osynliga vänner,
utan dem är de ensamma, vilket gör
dem magra - de har inte hittat sig själva,
ser ut som stickor som inte går att
tända

allt jag gillar är en nål i en höstack
i min vardag, jag undrar:
"vad ska jag med den till om jag inte
har någon tråd att bilda
kokong med, så jag kan sova och låta
sömnen utveckla mina
vingar?"

allt jag gillar är en nål i en höstack
i min vardag, jag undrar:
"vad ska jag med den till om det inte
finns någon jag kan sticka
hål i och suga i mig blodet vilket jag
få kraft över min vanliga
förmåga genom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar