16.12.10

sila

min penna är min cigarett
suger in all dess bläck
färgar känslor som
annars inte syns å
börjar genast känna mig blå

vandrar runt i min rock
händerna i fickorna
letar efter nycklar
men hittar inte
de rätta tonerna,
utan de slår om och
istället för rock n' roll är
det blues som
kommer ut

går i cirklar, blues är
vad som gör så
blodet mitt cirkulerar
såsom det gör

pressar precis som om
det vore en tub
vilken den vill få ut
tandkräm ur

men istället för att göra
tänderna rena -
smutsar det ner, får mig
att märka tecken
som annars inte är synliga

min penna är min cigarett
blir lugn av att skriva
ned känslan som vill vara
anonym, hjälper mig
att utvecklas -
smakar maträtter
med bindel för ögonen -
dömer inte på förhand,
utan granskar noga
innan jag tar
beslut

på samma sätt det inte
finns gott å ont,
finns det inte heller gott
å äckligt - man
kan vänja sig vid allting

använder endast
kulsprutspennor

likt sprutor som
sprutar in en syra å
gör så att man tål mer,
kan stå mitt i ett krig å se
vad det är som
gör så det inte är som
det ska, står rätt till - inte
använda kulspruta men ändå
kunna sätta punkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar