20.12.10

kanendastkännaettmvg ommanfåttettig

hörni, kom igen! ge
mig lite kritik, kasta lite skit!
hur ska jag annars kunna bli ren?
för nu är jag inte fin såsom ni säger,
glänser bara för oerfarenheten
en babyhy till tankar - enda
jag har är fantasi å...

den väcker inget, endast släcker
kommer inifrån - drar mig till sig,
gör så att jag inte kommer
någonstans, står stilla å ni
fortsätter att bre på lager på lager
tills jag inget känner, tills breven
inte kan komma igenom
dörrinkastet - för smalt -

ingen vinner något på det,

så kom igen, gör motstånd!
om vi pressar mot varandra, så
kan vi ramla in i varandra

låt mig gå på rosors taggar
istället för deras blad - hur ska
jag annars ta mig bortom

medelklassens i-landsproblem
som i slutändan inte betyder
ett dugg utan bara är en plugg,
i en vägg, som lossnar en dag -

åh-jag vill göra något av betydelse -
för varför är jag annars här
om jag inget som för mig är viktigt
gör? ... kan ni svara på det?

låt mig leva rappt
som flera hack
det utdragna
ihoptryckt -
inte längre blandat
med andra eller
dränkt i vatten,
utan alla färger fasta
står för sin sak
bara att gå å
ta då man
vet vad
man
får

jag vill känna
det är först när jag
blivit blåslagen som
jag ska kunna tända
andra själar

låt mig störta nu
å fortsätt sedan med
jämna mellanrum

innan solen tar
saken i egna händer å
visar hur man

gör på riktigt -

får mig att försvinna

för alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar