27.12.10

spräck skal le

tro mig inte, trotsa mig
tro mig inte, trotsa mig

gör motstånd, tänk
igenom vad det
egentligen är som
jag säger
ta allt bokstavligt
ta inget med
dina egna händer -
du kan
misstänkas för mord
fastän du egentligen
försökte rädda

inget kan vara sant
förrän du har
gått igenom varje källa,
tryckt på varje nerv,
gått förbi varje punkt å
äntligen hittat
en mening som dock

inte går att skriva ned,
men som finns -
vilket är allt som betyder

inget kan vara sant
utanför din
nationalpark där de
äter djuren de har
inom sig utan att det
enligt dem
känns ett jävla dugg -

vart går deras smärtgräns?

tro inte mig förrän du har
ställt mig mot kant
skrikit så ilsket att saliv
landat mitt i mitt
ansikte, droppar likt frö
smällt in, lagt ägg
som senare kläckts och
skapat liv, blivit mer

mångsidig
ta lite av allt
byggd din
egen person
testa andras gränser
hyvla deras hy
för att se deras riktiga
jag - först när
du kan se
deras sanna
ögon kan
du spegla dina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar