24.12.10

bara morgon

det är inte julafton än
ännu morgon
kan göra vad jag vill
behöver inte
sitta å svettas vid ett
bord med så
mycket mat att man
inte kan ha
en armbåge på för att
låta huvudet
vila då det tar in så
mycket ljud
från alla olika håll å
bara blir allt tyngre

det är bara morgon,
kan sitta och
lyssna på sköra toner
samtidigt som
ögonen faller i mjuka
snödrivor

ubåten fara mitt där
rysningar tar
sin början, repa lack
få sitt öde nedskrivet
följa månen
som över vattenytan
skiner

__________________

det är inte julafton än
ännu morgon för mig
eftermiddag för andra
men då mina dagar är

lagda senare på schemat
så är det fortfarande
arbetsdag och vilken tur,
för det är vad jag vill
även om 'arbete' inte är
ett ord som för med
sig en positiv klang så ger
det mig frihet då jag
fått rättigheten att få välja

själv - både vad jag
ska göra å hur länge
om dagarna jag ska
syssla med just det

å om det är största intresset
så kan man göra det
hur länge som helst
då det är vad man lever för
om man inte får kan
man lika gärna dö, då
man ändå känner sig som så,
fast med medvetenhet,
att blodet behöver en
knuff för att komma igång igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar