29.12.10

kontaktannons

jag skriver inte för att bli känd
då skulle jag göra något annat
jag skriver för att kunna hitta
mig själv å överleva resan, få
lite pengar så jag kan betala
notan av tankar jag tuggar
till små bitar å någon
dag hittar mandeln
så frågan kan få
ett svar, jag få
en dam vars
finger jag
trä på min hålighet å hon bli
mitt allt då jag inte hade
något alls innan -
äntligen klättrat uppför alla
taggar och kan då dansa
med lätta fötter
på alla mjuka blad som få
mer färg efter varje
beröring vi ta

1 kommentar:

  1. Jag har svårt för att säga vilken typ av musik jag lyssnar på. Tycker det där med kategorier, genrer är förvirrande. Går det kanske bara att nämna några namn; Håkan Hellström, Angus and Julia Stone, Mumford & Sons, Rebekka Karijord, Timo Räisänen, lite Hoffmaestro och Carl Norén är några som just nu ljuder ur mina högtalare. Vad spelas hos dig?

    Tycker att det är detaljerna som gör saken i fråga, lite grann. Fast utan det runt om skulle detaljerna nog inte vara så mycket. Ett samspel. Men att saker ändå får utebli, så som färgerna i ett svartvitt fotografi, skapar så mycker mer och framhäver så mycket annat, som först, i färg, inte fanns där.

    Skulle kunna kopiera de sista orden du skrev.

    SvaraRadera