30.4.10

ångloket mot en död

ånger är ångan
dimman för det
som är framför
ser det förflutna
och det man borde
ha gjort eller
ändrat på
hjälp mig ut, hjälp mig
ställ mig i en grop i Sibirien
och nästa morgon
hjälp mig ut, från frosten
knacka med din hammare
på min skalle av spiror inom
varje liten tanke
ut, gå runt i staden
det är fritt
att göra vad ni vill
ut, se er omkring
innan ni möts och bildar
en grupp
blir mer
självsäker och får
snabbare erfarenhet av vad
taktiken för de sista sekunderna av
matchen har för betydelse
kunna diskutera med alla
utan problem
ångan hänger sig kvar
men denna gång från
den varma duschen
vars mening var
att få bort taget om förr
istället titta fram
får se om jag
märker något
när jag vaknar
i morgon
med hela rummet
ekandes
snarkningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar