25.4.10

en liten, liten regnig önskan

en liten, liten
regnig önskan
jag vill mjuka upp
mitt sinne
som mina muskler
sträcker på sig
under
morgonens väg
genom täta moln
och midnatts blå
skorstenar
fotspår att följa
låt inte
de andra märka
undvik torra grenar

en liten, liten
regnig önskan
jag vill bredda mitt
spektrum och
inte smälta till
något enfärgat
jag vill hinna få
några fler kort
innanför min
kavaj
jag vill hinna innan
solen tar min
hand
gör mig till någon
som säljer
lågpriskorv
utanför harrods
fem hemlösa hundar
att handskas med
samtidigt

en liten, liten
regnig önskan
jag vill falla ner i
rakbladssåren
som symboliserar
de mörka områdena
hål efter en båts
paddlar huggna
rakt i
för att ta sats
komma fram
till sin destination
men vad de inte vet är
att de återvänder
när slutet knackar på
med en min som en
skateboardramp
låter de rulla fram
och tillbaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar