22.4.10

kvintackord

en fredag
efter en hård vecka
går ut för att koppla av
till musik och
något att dricka
hittar en pub som ligger
lite utanför stan
går in och hittar ett bord
vid hörnet där jag
sätter mig diskret
koncentrerandes på
bandet som spelar

luften som du andas ut
för att få ljud ur din
trumpet är som gasyr
på tårtan
jag vågar inte tänka på
hur dina läppar skulle
kännas att ha mot
mot mina egna läppar
skulle jag kunna komma
därifrån
eller skulle du binda mig
med dina slingor till
melodier
verkar inte vara någon
rödtråd
sedan kan man undra om
det spelar någon roll
när man inte har något mål
med fortsättningen på
berättelsen av livet
det får helt enkelt bli
som det blir

sitter kvar i den rökiga puben
lyssnar på musiken
medan jag sakta somnar in
väcks av städerskan
nästa dag
det är då jag förstår att
det som var
inte längre är kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar