29.3.11

express-o

blev förälskad i söndags på ett café,
såg henne och en blixt föll ned,
blixtlåset fastnade och jag kunde ej
dra upp, råkade stirra flera gånger,
vilket hon kände och jag kände
henne, men närmare än så kom jag
inte
och
det kanske var lika bra, för man målar
upp en bild som aldrig stämmer,
likt färger som skär sig - hon var rosa
i min dröm, när hon i själv verket var
röd, två pusselbitar som inte
passar ihop, får börja om och även om

man antagligen kommer att gilla, så
kommer den gamla finnas kvar i
skumundan och aldrig överträffas,
så, ja, det kanske var lika bra,
räckte väl med att njuta av sättet hon rörde
sig på, kläderna hon bar - som om
de var en del och hon var bar - håret som
var trassligt uppsatt, men såg
ut som ett mästerverk som tagit
flera sömnlösa nätter, flera
tröga dagar, precis som det skulle

göra för mig om jag inte
hade haft erfarenheten, om jag nu
inte hade skrivit av mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar