15.3.11

fall-lätt

ett fall från en höjd:
skulle möjligen känna mig som en fisk
på land efter och sakta dö av flera
hjärtattacker i rad,
som jordbävningar som kommer så tätt intill
varandra att de krossar all mark och får allt att
rasa ned i ett svart
hål, som en toalett som helt enkelt
slukar alla svaga och ovärdiga, sådana
som jag som är rädda
...
alltid skönt med variation,
gillar inte för mycket av något,
som nu var det tillräckligt med vinter
kanske därför jag är säker i mig själv, men
ändå inte - jag ändrar mig hela tiden, men har
en fast grund - jag vill prova nytt jämt, fast det är
inte så tydligt eftersom jag gör det mest "inom" mig själv,
som tänker på andra sätt, ser i andra vinklar än tidigare ...
det är därför jag är osynlig, för jag är bara inom och
det är därför du "ser mig" för jag kan bara visa
mitt inre i text... frågan är vad jag ska öppna,
men det är väl vad som är själva grejen
kanske - man kan inte se igenom
ett ägg - så allt kanske bara

kommer vid rätt tillfälle, för rätt person -
men man ska väl inte vänta? då kanske allt går,
men inte går som i fungerar, utan går förbi
man kanske bör kasta sig ut, satsa, fast samtidigt
inte specifikt leta, för det man letar efter är
sådant man aldrig hittar, förutom när man inte
tänker på det utan känner och är... så jag

kastar mig ut, men tar inte farväl,
nej, nej, nej - jag kommer närmare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar