16.3.11

uppmärksamma ej (ska komma fram av sig självt)

sanning, sanning, sanning,
det pratas för mycket om sanning,
men det är för några som
lyssnar, för de vill inte höra - säger
bara att det är överskattat -
då de bär vitt och agerar barn vilka
är oskyldiga och inte vill höra
om de som spillt blod, när de i själva
verket är de som har gjort så blodet
spillts - kappan är av vitlökslögn som
syns igenom ansiktsuttryck
och tröjor, tårar som kommer när de
hugger och inviger andra till
dem - lurar dock och menar att de inte
var dem, utan att de tycker
att det är hemskt att någon kunnat
mördat så kallt, så lätt

1 kommentar:

  1. Du får tips mig om det mesta, dock lyssnar jag inte på Hip hop och Rn'B och konstig techno. För mig låter det som en lite trivsam daglig ångest, något man kan leva med (även om det kan skapa en frustration).
    För övrigt så är jag kanske mest sugen på att lyssna på feelgoodmusik, om du har på lager menar jag. Du verkar kunna ditt område ;).

    Precis, så jag känner med, och det är även så det påverkar. Musik påverkar mitt humör ganska mycket över huvud taget (eller så är det mitt humör som påverkar mitt val av musik).

    Men att skrapa på ytan är ju något som är viktigt att göra i alla sammanhang i vilket fall. Alltså, något att tänka på.


    (förresten, om du vill veta varför jag skriver mer sällan och därmed svarar mer sällan nu också. Så beror det på att allt är ganska rörigt just nu. Lite överallt, mest inuti tror jag.)

    SvaraRadera