23.3.11

kysst av fotsulors smuts

röstens ljud, ordens melodi
jag vill ha en flicka som kan
prata alla möjliga dialekter,
markera platsen,
vart vi är, ge känslan att hon
är en av dem och hon bjuder
mig in till den helt okända
gemenskapen...
röstens ljud, ordens melodi
jag vill ha en flicka som kan
prata alla möjliga dialekter,
så man aldrig
riktigt kan lita, men samtidigt
satsa, då man älskar... jag vill
å visst är det egoistiskt, men
människor är
det och alla kan drömma så
jag gör, för att försöka bredda
verkligheten i tankar å färger

tänker mer på hur jag låter, än
hur jag faktiskt känner
över det jag säger,
för jag är handikappad på ett
sådant sätt att jag
snubblar över orden
och ramlar pladask - en mening
blir ett ord, lockigt hår likt en
slinga från saxofon, finns ingen
röd tråd och därför sker
ingen explosion, blir endast mer
vegetation, likt folk som tränger
sig under konsert, tillslut ser man
ingenting och under tiden
man försöker blir man nedslagen
av armbågar och sedan fimpad
tillsammans med deras cigaretter
som de delat med sina älskare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar