18.3.11

splitter inte sprickor (inte spräcka)

vaknade av huvudvärk och hade det tills jag kom hem,
då satte jag mig ned med mat och gitarr i famn,
ljuden fick mig att glömma allt som var och med ens
hade proppen som var lös hittat tillbaks... så tyst,
likt en gryta som står helt stilla - läggs en hinna över,
drar gardiner för fönster och klår upp, ett täcke
med cement över mig, höll på att bli staty, men jag
vill inte in i historieböckerna - jag vill ut, ut och
påverka vindar, luft, vända på stek, se vad jag känt

känna vad jag sett, höra vad jag smakat, smaka vad jag luktat,
lukta in allt, komma upp i huvudet, drömmarna bli tankarna,
tankarna bli sanningar - veta inte tro - allt vara i minsta detalj -
allt måste vara på samma sida för att det ska kunna gå ihop...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar