20.9.10

de styr mig (de syr in mig)

hjärnhalvorna diskuterar
med varandra, blir
vardaglig terapi, pratar om
bilder, lukter, smaker
de skapar det jag senare
känner å ser - lägger
fram vägen för mig, vägplattor
mellan varje blinkning

de är mina spökskrivare
ger mig liv, skapar mig ett namn
på ett villkor - att de får
göra vad som än faller dem in, att
de för göra vad de vill

de är mina spökskrivare
ger mig död så jag
kan leva upp, ha rak rygg
likt den som ligger
ned i kistan å tittar snett

jag är splittrad, jag är flera
jag är som en försökskanin
jag är som det första ledet

i armén, eller murarna runt
borgen som ska ta de värsta
smällarna och trötta ut, få
fienden att falla ihop innan
de har gjort ett endaste skit

jag känner mig lurad
jag känner mig utnyttjad
jag känner mig som ett ting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar