23.9.10

livet hypnotiserar (känn vilka du kan lita)

kvinna med afro säger att det
jag söker finns en trappa ned
spiral, spola toaletten, få mitt
huvud att bli helt rent, vitt
obegränsat med plats, fritt
släpp ut ånga genom öronen
få det att binda mig å
skicka, slicka kuvertet
å slut - hon bestämmer
vart min väg ska leda
härnäst

mörk med rött läppstift
ögat av djup, sluka mig
jag vill bo på din planet

på klotet som ser å kan
vispa å knådar smeten inuti
forma till deg, ta ytligare
några steg bort från kartan
närmare ett paradis

krigsmålningar av dansande kärlek
att kriga handlar om att sitta i terapisoffan
ta sig i kragen, döda det onda, ta fram det goda
som hela hon alltid är - dra ut lock, kommer alltid
tillbaka - en trampolin skickar mig till andra sidan
staden - en gammal tants krokiga finger fattig
på skinn vinkar in, lockar med hennes
mänsklig-och försiktighet, stör
endast hon tycker att
det är nödvändigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar