18.9.10

tröjnummer 93

90-tal, jag är kvar bland
Kurt Cobain och Blur, bland
A Tribe Called Quest och
Mazzy Star, nu sval, liggandes
i min grav - ett svagt istäcke
på mitt hav, stilla vågor under
frekvensen syns inte på skärmen -
ser ut att endast vara en rak
linje - men jag lever fortfarande

i 90-talet, där jag föddes - klart att
rötterna inte flyttar på sig när ingen
planterar på annan plats / i 90-talet
3 år fram, 3, det magiska numret
gör mig till trollkarl, gör vad jag
kan - sträcker mig längre, försöker nå
men något hindrar, växtvärken är
hemlängtan, jag når inte, tiden har gått
tåget är borta, chansen fanns att
hoppa på, men jag vill inte vara evigt ung
jag vill åldras med naturen runtomkring
den jag växte upp med, jag vill inte börja
om, det är nästan så vi känner varandra nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar