17.9.10

reality text-tv (då tror jag att jag skulle vara blå)

jag är tacksam för att jag
inte bor i tv-tablån

då skulle jag först och främst
vara beroende över att synas hela tiden
men det skulle inte vara det största problemet
utan det vore väl hur jag skulle bete mig
och hur jag skulle prioritera

tänka å säga, sjunga falskt, söka partner överallt
dricka och tro att jag helt plötsligt
är kung över tylösand, fastän mitt
värde inte skulle vara mycket mer
än en bondes när det väl begav sig förr i vårt land

jag är tacksam för att jag
inte bor i tv-tablån
då skulle jag allt vara blå
och jag skulle inte
kunna komma därifrån
aldrig någon rast
från alla roller, mitt jag
skulle ställas i
skuggan och bli ett med
natten som dricker
blodet tills alla blir likbleka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar