19.9.10

odla värld (fullbordad)

stöder det gröna
dina ögon just nu långt ifrån
min växtvärk är av
gott, sträcker och tömmer
tar in nytt, naturen
i mig och utan är frisk, full av
vatten och luft - för
varje trappsteg upp får jag ett
frö, ett ljus, ett budord
som säger vad jag ska göra härnäst
naturen är vad som gör mig
till människa, utan den vore jag död
så jag stöder det gröna, dina
ögon just nu långt ifrån, jag ser dig
i drömmen och jag kan just
nu bara längta mig bort, men jag
vet vad jag ska göra och kan
släppa kontroll för att sväva bort
ha koll för att få syn på nya
ting som kan ge mig förslag hur jag
ska kunna hitta din roll, ge
dig en kropp, mask och repliker
göra ett lag av oss, samarbeta
och vinna röster bortom våra egna
av de som de hör, vi har fler än
en - de ligger på varandra och skapar
en balans likt ljuset - annars
skulle det antingen vara ljust eller mörkt
men vi är av grönt, mogna att
leda, mogna att få komma in och styra
i människors magar (de kan lita)
mogna att snurra på våran planet - om
den ska fortsätta att vara grön
om de vill fortsätta kunna njuta av
att gå ut - öppna upp sig själva
eller bara sin dörr till rum eller hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar