18.9.10

söta lakiritus

min ängel med vingar, utan fjädrar
omfamnar och tar mig upp
en hiss som läser viljans främsta ort
har inga pennor som tvingas
skriva på kontrakt för att godkänna
nej, det är en ängel från underjorden
svarttaxi, de andra tar mig inte dit
jag vill komma och vara, de
förstår inte vad jag talar om, de kan
inte bara vara utan måste göra
för att överhuvudtaget klara av att åka

min ängel med vingar, jag är hennes fjäder
skriver breven till hennes städer
ringer upp och kontaktar, förvarnar att jag
kommer och att de ska vara redo
att ta mot mig med största möjliga vänlighet
ingen annan har lärt mig så bra
hur man styr över världens
alla väder, hur man
kontrollerar andras humör -
tankar och känslor
genom att bara släppa och
låta dem bära sig
själva, gå in och för första
gången riktigt diskutera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar