12.9.10

komiskt svaga gubbjävlar å käringar

alla så negativa, klagar på allt
fastän de själva inte gör något som
är så mycket bättre, ja, jag
undrar hur de tänker

alla så negativa, ser bara det
dåliga, framhäver det när de talar
spelar ingen roll om det
stämmer eller ej - det
är vad de hör och ser som gäller

alla så negativa, tänker på sig
själva i en sådan stor grad att de tror
att de är luften, blir osynliga
för sig själva, men tror att
de kan förändra allt genom att visa
vilken väg man inte ska ta

alla så negativa, vill helst inte leva
jag undrar vad som gör att de stannar
kan det vara rädsla för det okända?
vad jag har hört var det så mycket bättre
förr, så mycket bättre att de helst vill
tillbaka, ja, där de känner klimatet -
för framtiden lär bli väldigt farlig, då
det bara dyker upp fler och fler idioter

inte tycker då jag heller att livet är
av större värde, men inte klagar jag på
något bortsett från de som klagar

om man väl lever ska man göra det fullt ut
annars kan man lika gärna ge upp
och vad ni gör är att ni stannar upp och tänker
"jag är inte redo för det här" ja, tänk
så dåliga ni är, få bort tankarna om er själva genom
att kasta det på andra och annat så blir det nog bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar