10.9.10

går innanför i slöjan (följer hjärtat)

mitt hjärtats slag är fingrar som slår på skrivmaskinstangenterna
tappar papper som dalar iväg i vinden, får tag i några rester
idéer stannar inte länge, kan springa iväg på direkten
kände att det var fel, att jag inte skulle kunna genomföra det helt
att jag skulle ge upp, eller inte ta tag i det innan det var försent

mitt hjärta slår i otakt, hoppar ur tiden
från och till - förstenas eller flyger fram i ljusår
beroende på vilken sida foten hamnar på

mitt hjärta ändrar takt hela tiden - går
långsamt ett tag, men kort efter fruktansvärt snabbt
tidlös som odödlig springer jag omkring
utan att känna någon som helst ansträngning

mitt hjärta slår i otakt, hoppar ur tiden från och till
täcker upp varenda hål den kan se - det
kan tyckas ta lång tid, men du ska se att du kommer
tvingas gå tillbaka sedan, såsom du slarvar

mitt hjärtats slag är fingrar som slår på skrivmaskinstangenterna:
j a g t r o r a t t j a g ä l s k a r d i g , m e n
ä r i n t e s ä k e r k ä n n e r d u s a m m a s a k ? d å
k a n s k e d e t s t ä m m e r , m e n a r j a g . . .
och tillsammans bildar de en betydelse för känslan, slår upp
i halsgropen och för fram ljudet, ställer in rösten medan
den används likt de fysiska instrumenten spelas och
dess användare hör efter och ändrar under tiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar