30.6.10

bästa vännen kostar (fattas 5kr, kan jag låna...?)

varje natt bäddar jag för ide
ätit mig mätt, passat tiden

varje natt blir jag vän med
min värsta fiende, sömnen

varje natt glömmer jag nuet
tänker på hur jag var som liten

krymper åter när jag kryper ner
täcket täcker alla sår, alla fel
inte missbildad, men inte heller hel
närmast drömmen man kan komma
är att riskera, lämna den i någon
annans händer man aldrig skakat

varje morgon borrar klockor hål
igenom min bubbla, tappar andan

varje morgon skänker solen glädjetårar
övermänskliga, jag grillas till frukost

varje morgon undrar jag vem jag är
kommer inte överens med spegeln

den verkar ljuga titt som tätt och
jag känner att kistan under sängen
har rätt, bevars svalt, såsom tidlöshet
skapas och jag tänker bedjande:
"snälla, snälla bara 5 minuter till..."
men jag ångrar mig då
jag upptäcker att jag har sålt min själ
till djävulen - fr.o.m. NU
är det han som bestämmer, styr landet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar