29.6.10

planeter, spåkulor. det som är över spår, gör vägar.

piloter sitter
i varsin ögonglob
styr höger
vänster, upp och ned
men det är inte
alltid jag får bestämma
eller se det jag
vill se och de ska alltid
jobba övertid
när butiken har stängt
för natten och
genom det påverkar de
min sömn, ibland
så mycket att jag vaknar
alldeles kallsvettig
funderar vad det egentligen
är för något som
de håller på och bygger
verkar som tanken
är att jag inget ska märka
vilket gör det lättare
för mig att misstänka att
något är på gång
planerar att fälla ledaren
och själva ta över
för det känns som att jag
tappar greppet om
min egen kropp, hal av allt svett
personal kryper ifrån
ser vilka som man inte kan lita på
förstår att jag bör ändra
på något innan de är klara, innan
något går snett och jag
drunknar av psykets rädsla i form av
ånger rörande val som
kan avgöra vart min kista ska ligga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar