21.6.10

vad är bäst för demokratin?

snappade upp ord från en mun
mitt metspö luktar sig till vinklar självklara
ståndpunkten var att den vilken
inte är rojalist måste ha ett förfärligt tråkigt liv
jag skrattade hela vägen hem
tänkte vilket påstående det faktiskt var
precis som att alla måste tycka likadant
vissa nöjer sig inte med glitter och glamour
vissa värdesätter det med mindre värde före
det som är svårare att få, inte följa någon tradition
jag är min egen kung, gör reklam för mitt land
och de säger, "vad tråkigt du är"
tråkig bara för att jag har annan typ av
ställning, humor och andra intressen
ståndpunkten var att den vilken
inte är rojalist måste ha ett förfärligt tråkigt liv
börjar tänka detsamma om de som är
intresserar sig i andras liv framför deras egna
andra som inte behöver hjälp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar