14.6.10

vänder mig i sömnen (ruttna inte)

har lik i garderoben
det finns vikta sidor i boken
står i hörnet och säljer huvudvärkstabletter
sägs även verka mot mardrömmar, såsom tankevägar
vart pistolen riktar, om fingret trycker av eller tvekar
övervakning med helikopter - se och ändra
scenarion innan misstag sker
och de upptäcker

har lik i garderoben
fullständig press att hinna klä på sig
behöver flera väckarklockor för att vakna
stänger alltid av omedvetet, går tillbaka till sängen
ett varningsskott avlossat långt in från skogen ljuder
får mig att göra som de säger, ger dem alla mina pengar

har lik i garderoben - måste hinna tvätta ansiktet, gå på toa
lägga håret täckandes alla fläckar som kan få mig att bli
dödad utan någon vinst i bakfickan - ingen begravning
har för många ansiktet och oklara fingeravtryck
kan därav inte bli identifierad


jag åker härifrån nu - inväntar först några meter bort
så jag ser att hela huset brinner upp, inklusive min kropp
sitter i bilen utan registreringsskylt, med bara skelett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar