18.6.10

tunnel med discokula

det finns en kort, kort gångtunnel
under en liten bro i staden
där jag bor och vill ifrån
där brukar jag gå igenom
under promenaden med hunden

väggarna är täckta av
moderna grottmålningar
mörkret från natten är bevarad
men färgerna lyser så starkt att
man kan tro att det är ljusslingor

med musiken i öronen får jag
bilden av disco i en korridor
gå på regnbågsränder - ställ
dig i ett led, välj färg och vänta
tills du kommer fram till baren
där du kan köpa det du vill ha


och du som alltid klagar
på att du är så blek
kom in här i mörkret
där alla kan se dig

deras ögon öppnar sig ytterligare
upptäcker ett bredare landskap
natur bortom denna värld
en isprinsessa i jungeln
väcker uppmärksamhet

jag vill att du ska förstå
att jag inte ljuger
att jag inte bara säger
för att vara snäll
i denna tunnel brukar jag vara
bara så att du vet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar