26.6.10

runt, runt.. du kommer väl (det är jag, höstlöv)

längtar efter hösten
av fågelbo
ditt hår
flyttar ifrån
kartonger oöppnade
musik från
olika rum
korsar och
krockar
rock n' roll
på hög volym
med munnen stängd
sitter på sängkanten
sängen så mjuk och
du så lätt
trots det
går den nedåt
liknas vid en banan
väntar på att öppnas
klä av sig
innan bäst före-datumet
en lukt som sprids
genom stan
gatorna dränks varje dag
herbie hancock hittas
spelandes på ett café utan
kontrakt och pengar
sitter han och spelar
thelonious monk
även odlat skägg
de ler, jag som fågel
tänker inte flyga bort
utan stanna kvar för jag
har hittat mitt hem
hos någon som mår bra
utan att bry sig om
hur hon ser ut
de varmare länderna har alltid
en yta så misstänksam ren
vi hade redan grävt oss ner
märkte hur mycket bättre det
kunde bli, bättre än att resa iväg
så därför känner jag avsaknad
kom tillbaka, fick du breven
jag sände från
rymden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar