23.6.10

på bredden

ni kan alla se mig
:
fastän jag inte syns
-
ansiktet betyder inget
även om det förmedlar
vad man känner och tycker
-
ansiktet betyder inte
så mycket
när det som det visar
kommer från
insidan
-
ni kan alla se mig
:
mellan raderna ligger jag
pressad i förpackningar
man ser inte vad det är i
men man ska förstå genom
beskrivning och bild
självklarhet om hur ord
ska stavas och vilka som
ska följa efter i led
-
i skyttegravarna ligger jag
fått order om vilka jag ska skjuta
för att komma därifrån
men om jag inte vill, om jag inte tror
för ingen ingen har kontroll
över ingenmansland
i skyttegravarna ligger jag
skotten korsar, sätter punkt för perioder
om allt ska sluta, måste jag dö
två från olika håll drar i mina armar
delar min kropp på mitten
mitten, emellan, något som blivit pressat
i kriget med mig själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar