19.6.10

zorbing

din kjol är ett halvt klot
när vinden kommer underifrån
du står vid en vattenpöl
utkanten av stadens centrum
mitt på vägen innan backen
mot landet - ladugård och
sommarhus - där folket brukar
koppla av, ta det lugnt
tittar ner och ser din spegelbild
din kjol är ett halvt klot
håller på att bli helt
benen batterier, (plus) ovan
(minus) i vattnet
för ihop, isolerar ditt krossade hjärta
rullar nedför backen
jag står med öppna armar, lovade
den gamla damen att
locka ner katten från trädet
hon sade att hon
var orolig att den inte vågade hoppa
samtidigt som hon inte ville
ringa efter brandmän då
uppmärksamhet skulle dras ditåt
och allt skulle bara förvärras -
om det var sant, det hon antog
att katten mådde dåligt -
hon litade på mig, sade att om jag
klarade det - och det trodde hon - så
skulle jag få behålla henne
det var trots allt en av många ungar
från kullen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar