27.6.10

vilken storlek det än var (så var det stort)

du kastade din bh
landade över mina ögon
brösten tryckta så
jag inget såg - proppar gick
panik, om inget annat
panik, teven slutade fungera
precis när matchen skulle
avgöras - det var en blixt som
slagit ner och antennen
var helt klart påverkad, tillskillnad
från droger som slår ut likt
vårens blommor efter kyla så stel
så var detta verklighet
brändes likt afrikaners handflator
trummar på trummor länge

du kastade din bh
landade över mina ögon
bad mig gissa smaken
på vin och vad det var för årgång
höll frågesport hela natten
vi var helt okända för varandra
men det verkade som du visste vad
jag älskade redan från början
drog frågor om musik, litteratur och film

jag vet inte om du ville att jag
skulle känna mig som en vinnare
eller om vi bara hade mycket gemensamt

kan du läsa tankar
eller syns det så tydligt på mig
vem och hur jag är

det kanske framträdde tydligare
när jag, när jag fick
vara blind och inte se
hur du reagerade med ansiktsuttryck
blev lättare att vara säker
inget kunde få mig att tveka
förutom ibland när jag kunde höra dig fnissa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar