12.6.10

en dröm jag drömde (jag ska förbättra mig, z)

natten var som flera dagar
kanske smygtittar på vad
som ska komma, även om
jag inte hoppas det - för
den ena drömmen var
om min hund, han lekte i
toaletten som en delfin med
volter och boll på nosen
hela familjen hurrade
och var glada
men jag tyckte att det var
hemskt, så jag gick fram
och spolade ner
fick aldrig se honom mer
vid tillfället tog
jag allt som ett skämt
och de andra brydde sig
inte om det, verkade tycka
samma sak
även om de ville ha betalt
det var kortare än utlovat
när jag började inse vad
jag gjort
var den dagen slut och det
gick över
till en annan dröm från en galax
långt, långt därifrån där jag såg
med mina egna ögon men
var inte mig själv
eller är det så man är enligt en
berättares röst
den som ser utifrån
ser det man gör omedvetet
och formar en roll
med bara svagheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar