13.6.10

revolution sker innanför pannbenet

ändrade mig först i huvudet
innan jag bytte livsstil
storleken på kläder och skor
sättet på hur jag log
vart jag handlade rosor till den
jag älskade så mycket
att jag intalade mig själv att jag
kunde dö för att rädda
hennes liv

insåg att jag antingen var
på fel sida
när jag tog upp boken efter
att jag slumrat till
eller att jag var på rätt sida
där jag varit innan
markisen hissats ner och
hindrat solen att
bjuda på magi från de blinda
och deras ljudbild
men att det inte var någon
bok för mig

det var en bästsäljare
men när jag tänker efter
vad säger det mig?
att jag bör skriva
lika naiva historier där
man kan gissa sig fram slutet
efter en kväll?
nej, jag bör slänga mig
i väggen befinnandes i
en återvändsgränd
husen pressar så hårt att
gatan sjunker och jag
kommer falla i en vagga
änglar kommer komma och flyga
likt gamar i cirklar
sjunga sånger för mig
medan jag gungar som stenar rullar
tappar vikt, hittar en kropp
passar perfekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar