4.1.10

Är jag verkligen allt
Som är utanför min kropp
Är jag verkligen allt
Som är utanför min kropp
Från kriget i staden till
Vinsten i ett lopp
Är jag verkligen allt
Från en dal till en bergstopp
En blomma till en sten på
Havets botten
Rötterna sträcker sig som
Ben till ett par fötter
Erfarenheten av olika humör
Har tillgången att byta
Kulör
Och likaså form som bildas
Genom vågor och vind
Är jag verkligen allt
Är jag i verklighetens
Balanserade takt vars lina
Är tunn som en fiolsträng
Alla vägar leder någonstans
Men vart är min ljuva äng
Men vart
Vart har längden av livet
Bestämts och vart kommer
Man sen
Fantasin kommer att vara
Min vän
Jag tror på naturens nämnda
Yta
Som endast är ett ord ifrån
Att byta
Till kultur dess barn
Kultur dess garn som den
Stickar med varje dag
Varje dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar