28.1.10

När klockan är
Runt midnatt
Så kommer jag
Att gå nedför
Trappan av is
Den som leder
Till månen
Ska jag halka
Så att jag kan
Få se dig
Småle
Jag vill att du
Ska råna mig
På glädje
Jag har så mycket
Och du så lite
Så länge man
Har lycka så
Har man ett läger
Ett extra skydd
För att slippa bli
Arg lika lätt
Man kommer inte
Behöva att stödja sig
På en käpp
När man blir äldre
Även om man
Måste offra sina
Bens styrka
Genom att gå den långa
Vägen efter lädertäta
Skratt
Det ska komma helt
Utan varning
Det är då du vet
Att du har funnit
Barnet

Som
Varje gång jag
Kommer ned
Blåser det kalla vindar
Precis som jag inte
Är välkommen hit
Jag vill mitt barn
Det bästa
Jag vill att mitt barns
Hår ska växa
Långt
Ska inte behöva frysa
Utan vara varm så
Varm
Som kärleken hemma
Och hos tänderna när de
Renas av tandkräm
Jag ska kunna kasta
In dig i en snövägg
Låta lavinen falla för att få
Dig att friskna till
Låta alla dåliga minnen
Forsas bort
Glädjen må vara kort
Men skratta så länge du känner
Att mängden folk
Lever på pengarnas hopp
Jag vill köpa mig
Loss
För att bevisa att jag inte behöver be
Om att inflationen sänks
Utan att jag bara kan
Gå till sängs och drömma om vad jag vill
Göra
Och nästa dag
Åka iväg och slutföra min dröms enda krav
Var glad
Men aldrig falskt, plastigt
Utan bara bart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar