27.1.10

Mystiskt mysigt
Mustigt och lustigt
Som julmusten och
Brasan i hörnet
Jag vill känna vårens
Sol skina genom röret
Till titthål
Till fönster
Till ögon
Som leder till hjärna
Jag vill få en lampa till
Mitt kontor
Jag ville bara svära
När den förra gick sönder
Mörker ruttnar aldrig
Det slukar alltid något för att
Hålla allt i sin form
Jag är uppäten och ur kontroll
Temperaturen är lika med noll
Mina fötter har tappat känsel
Och mitt kön är en törn ifrån
Att känna väggarna och lita på
Att landa på sängarna
För vem är jag här
Vem är jag när jag uppträder kärt
När jag egentligen inte menar det
Är det värt att ta reda på vem man är
Eller är det slöseri med tid
Jag kan bara le och ge mörkret en
Gnutta motstånd med
Positiva vågor som också kan
Kallas varma
Även om mina händer och fötter
Är kalla
Så kan jag tänka mig igenom
Verktygen som handlar
Med liv
Bandar ljud från stora kliv
Bort
Bort från
Mörkrets påtvingade
Våldtäkts min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar