26.1.10

Jag tror att jag dör
Inget fungerar som det ska
I dessa moderna dagar
Är elektroniken en vara som
Alla bör klara av
Men jag tror att jag dör
Elektriska chokar av att inget
Fungerar som de tjatar om att
Det ska vara så enkelt och bra
Ta mig tillbaks
Till normala krav
Inget behov av utskrivna papper
Om det ändå dög med skrivmaskin
I höga takter
Med industritrumpeters skrik genom
Väggen av tunn isolering
Alla ska se vad grannarna gör genom
Att höra en eller annan mening av
Vad som händer på andra sidan livet
Salta jordnötter men ändå rätt
Så blå
Få mig att förstå
Att vi lever nu och nu är inte då
Som 60-talets San Francisco är
Lika med bortblåst
Dra i mitt hår
Detta är våran uppgift
Skriva till elektroniska trummor och
Förfalskade syntar
Skriva sin historia medan man går
Förbi stela byggnader och skolor utan
Liv
Överallt lyser datorskärmar som uppdateras
Febrilt
Och tillslut kraschar på grund av att det antingen
Är för mycket i systemet eller så har något
Virus rivit schemat i bitar
Nu får vi börja om
Vi som litade på deras teknik
Även om vi inte förstod ett skit av det som de
Ritade
För att visa hur man ska göra
Jag vill bara
Mörda all tid som all energi tar ifrån oss
Kom och frossa
Socker
Medan vi kan
Gå loss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar