18.1.10

Jag ska försöka göra
Mer än vad jag måste
Jag ska göra mer än
Vad jag kan
Du kan säga
Vad du vill
För jag ska göra
Vad jag vill
För att uppnå verklighetens
Overkliga lycka i
Nutidens mage
Jag har nyckeln till att
Smälta maten snabbare
Gå ofta
Pressa potatisarna
Till mos
Byt still från
Röd till svart ros
Flytta till okända städer
Få in en lagom dos
Av andra atmosfärer
Prova på allt
För att bli vandrare
Fattig men vet mer hur man
Handlar med livets
Olika skor
Vänj dig vid alla
Men inte mer än så
Beroende är ett psykiskt
Fängelse som man lätt
Stöter på
För bekväm för att kunna
Klara sig utan sin mor
För bekväm för att
Inte komma till ro
Under resande fot
Ta min hand så
Ska jag dra dig längs
Leran
Alla rötter och
Stenar
Mjukna upp för att
Leverera
Stammar till alla
Grenar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar