28.1.10

Carlifonien,
Du och din
Sol
Bränn mig från
Fossingen till
Min nos
Jag vill smälta
Och få liv i
Fossilen i mig
Som varit i koma
I år och dagar
Timmar som
Hundratals sekunder
Annars skulle den
Åtminstone ha
Beklagat och
Bett efter kunder

Mitt hantverk
Min själ
Jag vill tillverka
Trummor som är som
Kärleksbär
De ska dunka in i
Hjärtat som en hammare
Slår ner en spik i en bräda
För att hålla fast en annan
Bräda som senare blir en
Skohylla
Efter livets nedgångar och
Hyllningar
Fånga ögonblicken genom att
Lägga dem i ryggraden
Gå rakt för att framhäva
Hela fasaden
Oskadd i den annars utslagna raden
Där mina generationssoldater står
Med flertalet sår
Jag vill bara suga åt mig allt blod
För att få liv i min gamla fossil som
Ska hjälpa mig att ta inspiration
Från förr
Och
Även bli
En ny litterärisk omstart och
Dörr
Göra alla kanter raka efter jordglobens
Smörja
Snurra efter skuggan och få sanningen
Alla lögner att dölja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar